Friday, October 9, 2009

Apakah impian aku gang???


Okla...aku ni ade impian yg tinggi, aku nk jd lecturer. Memandangkan kt UM ni pluang jd lecturer banyak tu pown kalu aku dpt skor 3.75 ke atas utk CGPA, dorg anto g wat PHD dan siap taja lg. Aku memg minat nk memajukan diri aku sbb tu aku dh xnk lg toleh ke belakang...Ckupla aku dh mensia2kan mase yg aku ade sblm ni...Pgalaman bnyak mengajo aku utk mnjadi lbeh dewasa dan bpikir sblm melakukan ssuatu pkare...dlu mase keje dgn UTP, aku xpnh pikir nk mnyimpan duit tp ble dh belajo lek ni, baru aku tpikir btapa pntingnye duit pade mase2 dpn. Aku nk capai impian aku bkn sahaja utk aku malahan utk agama dan keluarga aku.Aku xnk sia2kan dh pgrbanan mak dan ayah aku selame ni...Aku akan capai impian aku utk menjadi lecturer...Tp kalu xdpt gak, aku akan berbalik kpd bidang psikologi ni iaitu jd kaunselor, pegawai psikologi, pegawai pembangunan manusia atau ape2 sahaja kjaya yg berkaitan dgn bidang aku...Aku nk menetapkan satu matlamat dalam hdup aku iaitu aku akan menjadi seorang lecturer...aku akan menjadi seorg lecturer...aku akan menjadi seorg lecturer...insyaAllah...aminn

No comments:

Post a Comment